zaterdag 28 juni 2008

23 dingen

De finish gehaald en nog op tijd ook. Heb het met plezier gedaan en kennis gemaakt met toepassingen die ik wel van naam kende maar verder niet inhoudelijk. Merk wel dat mijn voorkeur niet ligt bij het delen van ervaringen met anderen (Hives, IM, communities etc.) Vaak kan dit toch maar even mijn interesse wekken, boodschappen komen vaak op hetzelfde neer en zijn weinig verrassend.
Meer praktische toepassingen kan ik beter waarderen, zoals de mogelijkheden die Flickr, Worldcat en lastfm bieden. De 23 dingen cursus heeft me wel geleerd dat je een persoonlijke touch aan het internet kunt geven en volgens mij gaat dit ook de toekomst worden. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik Igoogle waar je dmv icoontjes je eigen website kunt samenstellen en ook weer even makkelijk kunt veranderen.
Voor wat betreft onze bibliotheek vind ik de opmaak van een eigen widget om direct in onze catalogus+ te zoeken een verrijking. Hoop dat deze op veel sites van gebruikers komt te staan.
Wat betreft de toekomst moeten we goed de ontwikkelingen rondom het mobiele internet volgen. Deze vorm wordt technisch steeds beter en meer betaalbaar. Google komt met een eigen zoekmachine voor geschikte url voor mobiel internet. Dit kan ding 24 worden.

2 opmerkingen:

marlies zei

Ja, de ontwikkelingen staan niet stil en met de kennismaking met 23 dingen zijn we er inderdaad niet. We leven in dynamische tijden...

23 Dingen zei

Proficiat Klussertje. Gebruik je iGoogle in plaats van Netvibes als nieuwsportaal? Ik verwacht zelf dat Netvibes nog wel eens gekocht gaat worden door Google. Ze zijn te goed bezig!
Ik hoop dat je je betrokkenheid toont als het op ontwikkelen van nieuwe dingen aan komt!